Инклузивно образовање у пракси: Резултати општине Горњи Милановац

Инклузивно образовање стратешки је циљ Републике Србије и као такво део је Стратегије развоја образовања и васпитања Републике Србије до 2030. године на националном, регионалном и локалном нивоу. Полазна тачка је национална политика инклузивног образовања, а политике општине Горњи Милановац полазе од националних стратешких циљева и своје мере усклађују са њима. Инклузивно образовање, као стратешки циљ Министарства просвете, подржава и пројекат „Унапређени равноправни приступ и завршавање предуниверзитетског образовања за децу којој је потребна додатна образовна подршка – Учимо сви заједно“, а који реализују Министарство просвете и УНИЦЕФ, уз подршку Европске уније, како би се остварила додатна подршка за децу из осетљивих група.

Општина Горњи Милановац је у периоду од октобра 2023. до октобра 2024. године, у сарадњи са Центром за рани развој „Зека“, и основним школама са територије, спроводила низ активности у циљу унапређења инклузивног образовања и постигниту су следећи кључни резултати:

   • Кроз међусобну интеракцију и забавне и креативне активности у осам одржаних радионица за децу и завршну изложбу њихових радова у ОШ „Момчило Настасијевић“ подигнут је свест о значају заједништва и солидарности уз помоћ 143 ученика свих седам основних школа.

   • Кроз четири предавања за заинтересоване родитеље на тему одговорног коришћења модерних технологија, друштвених мрежа и интернета унапређене су родитељске компетенције и подигнута свест родитеља да се и вештине родитељства које одговарају актуелним изазови могу учити и усавршавати.

   • Радом чланова Мобилног тима пружена је подршка у школама за 80 запослених у образовању, 29 родитеља и 200 ученика у свих седам основних школа са територије општине Горњи Милановац. Наставно осообље је добили помоћ у решавању изазова у питањима процене, планирања и евалуације ИОП-а, индивидуализације као и предлоге корисних стратегија/материјала за рад са ученицима који имају потребу за додатном подршком.Родитељи су добили саветодавну подршку углавном у правцу појашњења концепта индивидуалног образовног плана, његових бенефита за ученика, вештинама којима родитељи треба да овладају да би пружили адекватнију подршку код куће. Рад мобилног тима са ученицима одвијао се у оквиру вршњачке групе и укључивао је демонстрацију структурираних активности којима се постиже равноправна укљученост све деце. Циљ активности је био да покаже да индивидуалне способности и особине нису препрека за заједнички рад и учење, већ само изазов за прилагођавање метода и техника учења.

Уз додатне материјале, објаве на друштвеним мрежама и преко локалних медија, шира јавност такође је информисана о постигнутим резултатима.

Кроз активности локалних институција општине Горњи Милановац, најосетљивија деца и млади на територији општине имају прилику да остваре свој пуни потенцијал. Комплетни смо само када смо сви заједно и учимо онда када учимо сви заједно.



КАБИНЕТ ПРЕДСЕДНИКА ОПШТИНЕ ГОРЊИ МИЛАНОВАЦ

Previous Инклузивно образовање на територији општине Горњи Милановац: „Хајде да учимо заједно“