Eng

Es

It

Sp

Састанак радне групе за приступне саобраћајнице

Састанак радне групе за приступне саобраћајнице

Упућен предлог надлежним државним органима да приступна саобраћајница Коридору 11 добије статус државног пута

Радна група за приступну саобраћајницу аутопуту од Горњег Милановца до Такова на данас одржаној седници донела је одлуку да се обрати Влади Републике Србије, надлежном министарству – Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Јавном предузећу „Путеви Србије“ предлогом да изградња приступне саобраћајнице аутопуту Е763 (Коридор 11) уђе у план рада Јавног предузећа „Путеви Србије“ с обзиром да се ради о саобраћајници која превазилази локални значај јер би иста повезивала Ибарску магистралу са аутопутем Е763, а преко државног пута IIА реда бр. 177 и везу са Градом Крагујевцом.

Саобраћајни институт „ЦИП“ израдио је Идејно решење приступне саобраћајнице којим су предложене три варијанте. Разматрајући предложене варијанте, чланови радне групе били су једногласни да теретни саобраћај не би требало увлачити у град због чега су заузели став да је потребно елиминисали варијанту кроз централно језгро Горњег Милановца (дуж Ивичког потока). Од преостале две варијанте којима се у потпуности раздваја транзитни од локалног саобраћаја и остварује комфорна саобраћајна комуникација у центру Горњег Милановца, смањују аеро загађења, повећава безбедност саобраћаја, чланови радне групе мишљења су да је најприхватљивија варијанта која се од петље у Невадама кружном раскрсницом одваја од постојеће саобраћајнице, пролази кроз Велереч и укључује се у постојећу трасу пута IIА реда бр. 177 у месту Срчаник. Оријентациона инвестициона вредност ове варијанте је 7.650.000,00 евра. Њена дужина била би 4641,25 метара, а на истој би било потребно изградити и 3 моста дужине 150, 200 и 10 метара.

Седници Радне групе присуствовао је и Председник Општине Милисав Мирковић нагласивши да нису тачне тврдње појединаца да Општина Горњи Милановац није ништа предузела по питању изградње приступне саобраћајнице. „У више наврата Општина Горњи Милановац током 2013. године обраћала се надлежном ресорном министарству у вези изградње приступне саобраћајнице која би повезала Ибарску магистралу као и градско подручје у којем су смештене индустријске зоне са ауто-путем у изградњи – Коридором 11. У том правцу, ресорно Министарство упутило је стручна лица са Саобраћајног института „ЦИП“ у Горњи Милановац у циљу израде пројектне документације за ову приступну саобраћајницу што је и резултирало израдом Идејног решења везе петље „Таково“ на аутопуту Е-763 Јужни Јадран и државног пута IA реда број 2, Београд – Љиг – Прељина које се данас и разматра“, истакао је Мирковић. Он је даље рекао да оријентациона вредност ове инвестиције одговара годишњем општинском буџету, те да стога као и због значаја ове саобраћајнице који превазилази локални ниво, подржава предлог ове радне групе и очекује да ће исти бити прихваћен од стране републичких органа. Он је такође истакао да је Општина урадила и Студију оправданости изградње нове индустријске зоне и да предстоји њено инфраструктурно опремање.

Након изјашњења надлежних републичких органа по овом питању Општина Горњи Милановац може приступити припреми потребне планске документације, за шта су опредељена средства у буџету Општине Горњи Милановац за 2015. годину.

Радна група за приступну саобраћајницу аутопуту од Горњег Милановца до Такова на данас одржаној седници донела је одлуку да се обрати Влади Републике Србије, надлежном министарству – Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Јавном предузећу „Путеви Србије“ предлогом да изградња приступне саобраћајнице аутопуту Е763 (Коридор 11) уђе у план рада Јавног предузећа „Путеви Србије“ с обзиром да се ради о саобраћајници која превазилази локални значај јер би иста повезивала Ибарску магистралу са аутопутем Е763, а преко државног пута IIА реда бр. 177 и везу са Градом Крагујевцом.

Саобраћајни институт „ЦИП“ израдио је Идејно решење приступне саобраћајнице којим су предложене три варијанте. Разматрајући предложене варијанте, чланови радне групе били су једногласни да теретни саобраћај не би требало увлачити у град због чега су заузели став да је потребно елиминисали варијанту кроз централно језгро Горњег Милановца (дуж Ивичког потока). Од преостале две варијанте којима се у потпуности раздваја транзитни од локалног саобраћаја и остварује комфорна саобраћајна комуникација у центру Горњег Милановца, смањују аеро загађења, повећава безбедност саобраћаја, чланови радне групе мишљења су да је најприхватљивија варијанта која се од петље у Невадама кружном раскрсницом одваја од постојеће саобраћајнице, пролази кроз Велереч и укључује се у постојећу трасу пута IIА реда бр. 177 у месту Срчаник. Оријентациона инвестициона вредност ове варијанте је 7.650.000,00 евра. Њена дужина била би 4641,25 метара, а на истој би било потребно изградити и 3 моста дужине 150, 200 и 10 метара.

Седници Радне групе присуствовао је и Председник Општине Милисав Мирковић нагласивши да нису тачне тврдње појединаца да Општина Горњи Милановац није ништа предузела по питању изградње приступне саобраћајнице. „У више наврата Општина Горњи Милановац током 2013. године обраћала се надлежном ресорном министарству у вези изградње приступне саобраћајнице која би повезала Ибарску магистралу као и градско подручје у којем су смештене индустријске зоне са ауто-путем у изградњи – Коридором 11. У том правцу, ресорно Министарство упутило је стручна лица са Саобраћајног института „ЦИП“ у Горњи Милановац у циљу израде пројектне документације за ову приступну саобраћајницу што је и резултирало израдом Идејног решења везе петље „Таково“ на аутопуту Е-763 Јужни Јадран и државног пута IA реда број 2, Београд – Љиг – Прељина које се данас и разматра“, истакао је Мирковић. Он је даље рекао да оријентациона вредност ове инвестиције одговара годишњем општинском буџету, те да стога као и због значаја ове саобраћајнице који превазилази локални ниво, подржава предлог ове радне групе и очекује да ће исти бити прихваћен од стране републичких органа. Он је такође истакао да је Општина урадила и Студију оправданости изградње нове индустријске зоне и да предстоји њено инфраструктурно опремање.

Након изјашњења надлежних републичких органа по овом питању Општина Горњи Милановац може приступити припреми потребне планске документације, за шта су опредељена средства у буџету Општине Горњи Милановац за 2015. годину.

Previous Коначни резултати мале матуре

© 2021 Општина Горњи Милановац I Сва права задржана I Веб дизајн: Студио Имплицит I